donderdag 21 maart 2013

~Dieper dan diep~






Ik wandelde, ik wandelde op mijn wenteltrap
Ik wandelde, voorzichtig stap voor stap
Wanneer ik uitgleed, keek ik in de diepte daar beneden
Ik vroeg me af waarom ik toch was uitgegleden
Ik lag daar, met de schrammen op mijn gezicht
Ik dacht na, die ene keer, ik wist het weer, toen verloor ik mijn evenwicht
Ik had toen de kracht niet om op te staan, ik voelde me niet vrij
Terwijl ik daar zo lag, ging alles aan mij voorbij
Ik lag daar, heel somber te wezen
Ik was bang, ik kon die storm niet meer aan, mijn boek was toen uitgelezen
Ik wilde wel, de tranen rolden over mijn gezicht
Mijn verhaal was toch nog niet uit, het boek mocht nog niet dicht
Ik lag daar, mijn lichaam was half aan het verstijven
Met trillende vingers besloot ik om mijn verhaal verder te gaan schrijven
Ik sloot me af voor alles, ik hoorde enkel gefluister
Langzaam klom ik overeind, zette ik eindelijk stappen uit het duister
Ik stond daar toen boven, ik was bang en had in niets meer vertrouwen
Ik moest alles stap voor stap opnieuw zien op te bouwen
Ik was een bang vogeltje, ik was mensenschuw
Als ik vertrouwen in mijn medemens had, kreeg ik kort daarna weer een duw
Het kan niet, ik kan mijn gemiste jaren niet meer inhalen
Ik kan nu echter wel mijn gevoelens van toen gaan vertalen.
Het liet een litteken achter, het is oude zielenpijn
Als ik het er moeilijk mee heb, laat ik het er zijn
Als het dan zonnig is, en ik de toekomst wil gaan strelen
Zal ik moeten vertrouwen, en mijn wonden moeten helen.

©Nic
                                   

2 opmerkingen: