dinsdag 9 april 2013

Gedicht


"Spiegelbeeld"


Dag spiegelbeeld, vertel mij eens, wat verberg jij daar achter dat glas?
Wil je erover praten, over die bijzondere vrouw die jij bent of voor jouw gevoel ooit was?
Waarom blijf je zo mijmeren?, je bent zo diep in gedachten
Er wil iets naar boven, er wil iets ontdekt worden, waarom steeds maar wachten?

Dag spiegelbeeld, vertel mij eens, waarom je hoofd zo gebogen?
Wat is er mis, wil je erover praten, vanwaar die rollende traan vanuit je ogen?
Waarom huil je niet even, of schreeuw je even heel luid?
Wanneer ga je je vleugels spreiden en vlieg je uit?

Dag spiegelbeeld, vertel mij eens, waarom zo verloren?
Weet je soms je bestemming niet, waarom je bent geboren?
Waarom weet je niet dat jouw blauwdruk al ligt opgeslagen?
Je bent bijzonder, door pijn en verdriet zijn de lasten soms niet te dragen

Dag spiegelbeeld, vertel mij eens, ben je klaar voor een nieuwe reis in je leven?
Vanwaar die angst? Je hoeft enkel te ontdekken, je hoeft niets op te geven
Waarom zie jij niet wat ik wel kan zien?, dat mooie gouden kloppende hart
Ik zie het wel, jouw ogen smeken om een nieuwe start

©Nic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten